2009. 04. 01.

Töltött török paradicsom

Padlizsán a diéta jegyében.



Valójában a padlizsán Indiából származik, csak mivel a mediterrán országokban vetekszik a népszerűsége a paradicsommal és a paprikával kedves barátaink kikiáltották törökparadicsomnak. Bár az erdélyi konyhákban is közkedvelt alapanyag a tojásgyümölcs. Alacsony energiaértéke (27 kcal) ellenére nagyon laktató étel főleg így töltve.



Kihasználtam a lehetőséget, és nem csak padlizsánt, hanem hagymát paradicsomot paprikát és krumplit is előkészítettem (formáztam, sóztam) töltésre.
A töltelék nagyon egyszerű. Adott a tölteni való alapanyagok kivájt belseje, amit bűn lenne veszni hagyni. Felaprítottam és összekevertem darált pulyka hússal, egy kis füstölt sonkát is kockáztam bele, majd fűszereztem és 2 egész tojással összedolgoztam.



A betöltött finomságokat megszórtam sajttal, lenmaggal és póréhagymával, olívával díszítettem.



A sütőben kb 35-40 percet töltött a töltött, és a hőfok nem haladta meg a 200 fokot, így a krumpli is puhára sülhetett.



Szerintem a legízletesebb a hagyma lett utána rangsorban következik a padlizsán, paradicsom, paprika és a krumpli.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése