2009. 02. 24.

Csípős-mézes pulykamell rizzsel




Mivel már többen kérték hogy írjak receptet is az ételekhez, így kicsit jobban kitérek majd az elkészítésükre.
Megpróbálom feljegyezni hogy miből mennyit használok, ami azért nem egyszerű, mert én olyan "gondolomformán" főzök.
Ettől a szótól, drága barátnémnak mindig égnek áll a a haja. Igaz???



Kb 1 kg pulykamellet vékonyan felszeletelek. Beszóróm szárnyas fűszersóval, megkenem erős Pistával, mézet és olajat csurgatok rá. Sót nem használok, mert a pácban és az erős Pistában is bőven van só. Nincs szükség napokig tartó pácolásra, de minél többet áll, annál jobban átjárják az ízek.
Sütéskor forró serpenyőbe teszem, olajra nincs szükség, elég ami a húson van. Fedő alatt sütöm, és csak akkor fordítom meg, ha már teljesen készre sült az egyik fele. Az állandóan forgatott, vagy lassan sütött hús kiszárad rágós lesz. Így viszont a forró serpenyőtől kap egy kis kérget, a méz rá karamellizálódik, és a hús finom zaftos marad.



Krumlipűrével, párolt zöldséggel és gyümölccsel is el tudom képzelni, én most rizst készítettem mellé.
Ez a köret külön is megér egy misét. Sokan félnek tőle, mert nem mindig sikerül. Én lehet, hogy csak szerencsés vagyok, de a rizs nem okoz gondot.




Az első fontos dolog, hogy igen is vegyük meg a kicsit drágább, de jó minőségű (papírzacskós) rizst.
Nem szoktam dekázni, de ezt én is mérem. Két bögre (mindegy mekkora) rizst egy kevés olajon üvegesre pirítok, sózom majd felöntöm másfélszeres, vagyis 3 bögre (ami lehetőleg a rizses bögre legyen) forró vízzel. Nem forralom, csak jól kiengedem a csapot. Ilyenkor megszóróm ételízesítővel, és teszek bele bármilyen zöldséget, vagy gombát. Alufóliával letakarom és előmelegített 200 fokos sütőbe teszem 20 percre. Ha letelt az idő nem veszem ki csak lezárom a sütőt, és még 20 percig bennhagyom. Így garantált a puha pörgős rizs.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése