2009. 03. 16.

Dürüm

Tipikus török specialitás. Házilag!!!





A tésztát recept hiányában magam okoskodtam ki, és olyan jól sikerült, hogy most már nem is érdekel az eredeti.
.


Ízre állagra olyan mint a török étteremben.
A hús pulyka, vagy bárány bár én már készítettem disznóból is. Nesze neked iszlám.


Hasonlóan készítik mint a gyros húsát, de itthon megfelel a serpenyő is. Szóval a pulykahúst lepirítottam egy kis szálasra vágott hagymával, szalonnával (persze ez is szárnyasból vagy birkából, ne sértsük meg a vallást :) Persze!


Erőteljes fűszerezés, és már mehet is a tésztára halmozott zöldségekre, ami lehet káposzta hagyma, paradicsom jégsaláta...stb.





Már csak a szósz van hátra, ez sem bonyolult. Kefir, vagy joghurt, só fokhagyma.


Gyors hajtogatás és lehet enni.






A tészta, ahogy én készítem:


Lisztet vízzel, sóval és olajjal összekeverem, "mácsik" tészta állagúra. Kis golyókat készítek, majd nagyon-nagyon vékonyra sodrom. Meleg serpenyőben mindenféle zsiradék nélkül pár pillanat alatt mindkét oldalát megsütöm. Nem szabad sokáig sütni, mert kemény lesz és törni fog.


Sütés után legjobb, ha azonnal töltjük , vagy letakarva tartjuk melegen , hogy ne száradjon ki.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon finom volt

    VálaszTörlés
  2. Istenkirály , ezt csináld meg egy akkora tespibe mint a sütő 60*0 ban és duplán töltve hajtva mint egy palacsinta. hát én kint törökben kecskéből lenyűgöztem őket

    VálaszTörlés
  3. Köszike a receptet én is csináltam már de ilyen tésztával még nem..Meg is csinálom én is! :)

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok, meg tudnák írni, hogy milyen arányban készítettétek a sóból, lisztből, vízből, és olajból a tésztát?

    VálaszTörlés
  5. Hát az az igazság, hogy nem méricsgéltem, csak összekeverten az alapanyagokat. Olyan legyen mint az otthon gyűrt kifőtt tészta állaga. Érezni fogod, hogy mikor tudod összegyúrni és nem ragadós a tészta. Sóból csak egy csipetnyit tegyél, az íze miatt és olajból is csak pár csepp kell. De ígérem legközelebb lemérek mindent pontosan. Sok sikert, és jó étvágyat! :)

    VálaszTörlés
  6. Azóta nem sütöttél ilyet?

    VálaszTörlés